Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv šumu na kompresi obrazu
Pavlík, Jiří ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Tato práce zkoumá vliv různých druhů šumu na významné kompresní formáty. Jsou zkoumány tři druhy šumu, Gaussův šum, Gaussův šum s větší granularitou a fotonový šum. Dva starší ztrátové kompresní formáty JPEG a JPEG 2000 jsou porovnávány s novějším formátem WebP. Zkoumání vlivu šumu je založeno na výsledcích experimentů s obrázky, které jsou úmyslně zašuměny a poté komprimovány do zkoumaných formátů a následně jsou porovnány s výsledky pro originální nezašuměné obrázky. Vliv šumů na kompresní výkon formátů je vyhodnocen na základě hodnotící metriky kvality obrazu SSIM. Z výsledků experimentů se zdá být Gaussův šum s větší granularitou jako nejméně rušivý. Gaussův šum a fotonový šum snižují výslednou kvalitu obrazu podstatně více.
Zpřístupnění obrazu z IP kamer v prohlížeči
Černý, Pavel ; Veigend, Petr (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem práce je zpřístupnit živý obraz z IP kamer vybraným uživatelům bez nutnosti instalace speciálního klientského software - pouze za použití webového prohlížeče. Řešení bylo dosaženo použitím programů FFmpeg (zajišťuje komunikaci s kamerou a konverzi videa do formátu WebM), Stream-m (přijímá data od FFmpeg a odesílá klientům) a vytvořením webové aplikace postavené na frameworku Spring, která zmíněné programy ovládá a zároveň umožňuje správu údajů o kamerách a autorizaci uživatelů. Výsledný systém přináší snížení úsilí nutného pro zprovoznění a údržbu klientských stanic. Díky zmenšení velikosti obrazu při konverzi videa systém značně redukuje datový tok v síti způsobený sledováním kamer a minimalizuje zátěž na stroje klientů.
Srovnání formátů pro ztrátovou kompresi obrazu
Koláček, Ladislav ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním formátů pro ztrátovou kompresi obrazu. Kapitoly práce popisují principy komprese obrazu a samotné ztrátové formáty. Konkrétně se jedná o ztrátové formáty JPEG, JPEG 2000, JPEG XR a WebP. Práce zahrnuje teoretické srovnání výše zmíněných formátů spolu s metodami, které se používají pro měření kvality obrazu. Praktická část obsahuje výsledky měření kvality jednotlivých formátů a popis návrhu společně s implementací výukového programu.
Moderní kompresní formáty digitálního obrazu
Eder, Radek ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je nastíněna problematika komprese digitálního obrazu. Jsou zde popsány základní barevné modely RGB a YCbCr a převod mezi nimi. Popsány jsou současně používané kodeky digitálního obrazu. Detailněji je rozebrán kompresní formát JPEG, který v současné době je stále nejrozšířenějším formátem pro digitální fotografii. Popsán je postup při digitalizaci obrazu pomocí standardu JPEG, kam patří vzorkování, kvantování a kódování. Dále rozebrány formáty JPEG2000, PNG a WebP. Závěrem práce jsou rozebrány metody pro subjektivní a objektivní vyhodnocení kvality komprese digitálního obrazu. Mezi subjektivní metody patří Double Stimulus Impairment Scale (DSIS) a Double Stimulus Continuous Quality Scale (DSCQS), mezi objektivní pak Mean Squared Error (MSE), Peak Signal to Noise Ratio (PSNR) a Structural Similarity (SSIM). V rámci práce byla vytvořena i aplikace, která umožňuje komprimovat zdrojové obrazu do vybraných formátů. Dále umožňuje provést kvalitativní vyhodnocení komprese a uložit výsledné hodnoty do souboru.
Srovnání moderních formátů pro ztrátovou kompresi obrazu
Kalabza, Marek ; Klíma, Ondřej (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
V této práci se porovnávají moderní metody komprese digitálních obrazů na daných datasetech v oblasti kvality. První část práce popisuje princip ztrátové komprese a poté samotné komprese formátů JPEG, Lepton, JPEG 2000, JPEG XR, WebP, BPG, HEIF, H.265 intra frame, H.264 intra frame a AV1. V druhé části se práce zaměřuje na návrh testování, srovnání výsledků a vyhodnocení. Druhá část také popisuje použité metriky kvality (PSNR, PSNR-YUV, SSIM), zabývá se možnými artefakty při kompresi formátů a poukazuje na chování formátů po korupci dat. Na základě testování a měření bylo zjištěno, že mezi nejlepší kompresní formát z testovaných ztrátových formátu patří formát AV1 a to konkrétně na datasetu obrazů s vysokým rozlišením, datasetu skenovaných dokumentů a datasetu map.
Zpřístupnění obrazu z IP kamer v prohlížeči
Černý, Pavel ; Veigend, Petr (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem práce je zpřístupnit živý obraz z IP kamer vybraným uživatelům bez nutnosti instalace speciálního klientského software - pouze za použití webového prohlížeče. Řešení bylo dosaženo použitím programů FFmpeg (zajišťuje komunikaci s kamerou a konverzi videa do formátu WebM), Stream-m (přijímá data od FFmpeg a odesílá klientům) a vytvořením webové aplikace postavené na frameworku Spring, která zmíněné programy ovládá a zároveň umožňuje správu údajů o kamerách a autorizaci uživatelů. Výsledný systém přináší snížení úsilí nutného pro zprovoznění a údržbu klientských stanic. Díky zmenšení velikosti obrazu při konverzi videa systém značně redukuje datový tok v síti způsobený sledováním kamer a minimalizuje zátěž na stroje klientů.
Srovnání moderních formátů pro ztrátovou kompresi obrazu
Kalabza, Marek ; Klíma, Ondřej (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
V této práci se porovnávají moderní metody komprese digitálních obrazů na daných datasetech v oblasti kvality. První část práce popisuje princip ztrátové komprese a poté samotné komprese formátů JPEG, Lepton, JPEG 2000, JPEG XR, WebP, BPG, HEIF, H.265 intra frame, H.264 intra frame a AV1. V druhé části se práce zaměřuje na návrh testování, srovnání výsledků a vyhodnocení. Druhá část také popisuje použité metriky kvality (PSNR, PSNR-YUV, SSIM), zabývá se možnými artefakty při kompresi formátů a poukazuje na chování formátů po korupci dat. Na základě testování a měření bylo zjištěno, že mezi nejlepší kompresní formát z testovaných ztrátových formátu patří formát AV1 a to konkrétně na datasetu obrazů s vysokým rozlišením, datasetu skenovaných dokumentů a datasetu map.
Moderní kompresní formáty digitálního obrazu
Eder, Radek ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je nastíněna problematika komprese digitálního obrazu. Jsou zde popsány základní barevné modely RGB a YCbCr a převod mezi nimi. Popsány jsou současně používané kodeky digitálního obrazu. Detailněji je rozebrán kompresní formát JPEG, který v současné době je stále nejrozšířenějším formátem pro digitální fotografii. Popsán je postup při digitalizaci obrazu pomocí standardu JPEG, kam patří vzorkování, kvantování a kódování. Dále rozebrány formáty JPEG2000, PNG a WebP. Závěrem práce jsou rozebrány metody pro subjektivní a objektivní vyhodnocení kvality komprese digitálního obrazu. Mezi subjektivní metody patří Double Stimulus Impairment Scale (DSIS) a Double Stimulus Continuous Quality Scale (DSCQS), mezi objektivní pak Mean Squared Error (MSE), Peak Signal to Noise Ratio (PSNR) a Structural Similarity (SSIM). V rámci práce byla vytvořena i aplikace, která umožňuje komprimovat zdrojové obrazu do vybraných formátů. Dále umožňuje provést kvalitativní vyhodnocení komprese a uložit výsledné hodnoty do souboru.
Srovnání formátů pro ztrátovou kompresi obrazu
Koláček, Ladislav ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním formátů pro ztrátovou kompresi obrazu. Kapitoly práce popisují principy komprese obrazu a samotné ztrátové formáty. Konkrétně se jedná o ztrátové formáty JPEG, JPEG 2000, JPEG XR a WebP. Práce zahrnuje teoretické srovnání výše zmíněných formátů spolu s metodami, které se používají pro měření kvality obrazu. Praktická část obsahuje výsledky měření kvality jednotlivých formátů a popis návrhu společně s implementací výukového programu.
Vliv šumu na kompresi obrazu
Pavlík, Jiří ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Tato práce zkoumá vliv různých druhů šumu na významné kompresní formáty. Jsou zkoumány tři druhy šumu, Gaussův šum, Gaussův šum s větší granularitou a fotonový šum. Dva starší ztrátové kompresní formáty JPEG a JPEG 2000 jsou porovnávány s novějším formátem WebP. Zkoumání vlivu šumu je založeno na výsledcích experimentů s obrázky, které jsou úmyslně zašuměny a poté komprimovány do zkoumaných formátů a následně jsou porovnány s výsledky pro originální nezašuměné obrázky. Vliv šumů na kompresní výkon formátů je vyhodnocen na základě hodnotící metriky kvality obrazu SSIM. Z výsledků experimentů se zdá být Gaussův šum s větší granularitou jako nejméně rušivý. Gaussův šum a fotonový šum snižují výslednou kvalitu obrazu podstatně více.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.